TPMS Hakkında

Tekerlek / Lastik Basınç İzleme Sistemi

Bu gösterge ışığı, tekerlek inmiş olduğunda yanacak ve lastik aracın kapısındaki panoda önerilen basınç seviyesine göre şişirildiğinde sönecektir. Bir araç çalıştırıldığında TPMS simgesi bir kaç saniyeliğine açılacaktır ancak daha uzun açık kalırsa bu aracın bir veya daha fazla tekerleğinin önerilen basınç seviyesinden % 25 daha az olduğunu gösterir. Eğer ışık yaklaşık 1-2 dakika yanıp sönerse, bu TPMS sisteminde arıza olduğunu gösterir.

TPMS ikaz lambasının yanmasına ya da yanıp sönmesine sebep olan bir çok durum vardır. TPMS problemlerinden bazıları şunlardır :

  • Gösterge pilleri bitmiş olabilir.
  • Valf fiziksel bir hasar almış, aşınmaya uğramış olabilir ya da parçalarından biri kaybolmuş olabilir.
  • TPMS system güç kaynağı, kablo sistemi ya da dahili elektronik parçaları doğru çalışmıyor olabilir.
  • Tekerleklerin bakımı yapılmış ya da döndürülmüş ve yeniden öğrenme süreci doğru performans göstermiyor olabilir.
Project Image
Project Image

Lastik basınç izleme sisteminin ( TPMS) temel işlevi sürücüyü tekerleklerdeki lastik basıncının durumunu göstermektir. Normal sistem işletimlerinde, TPMS sistemi bir veya daha fazla etkilenmiş lastik PSI okuması levhada %25’in aldına düştüğünde uyarı verecektir. Lastik sensörü “ düşük lastik basıncı” uyarısı verdiğinde TPMS, araçta bulunan ve lastik basıncının eşik seviyesinin altında olup olmadığını gösteren ECU’ya 315 ya da 433 Mhz radyofrekans sinyali gönderir. böylece araca bağlı olarak bir TPMS sembolü ya da belirli bir pozisyon ekranı gözükür.

In 2000, after Firestone recalled more than 6.5 million vehicles due to tread separation, the NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) issued the first version of the TREAD Act which required Tire Pressure Warning Systems to be implemented on all vehicles sold in the United States by the year 2008 including all passenger vehicles and light trucks with GVWR of 10,000 lbs. and less.

Bir TPMS Sistemin Avantajları :

  • Kullanıcıyı az şişirilmiş lastik konusunda uyarır.
  • Lastik arızasından kaynaklı kazaların riskini azaltır.
  • Lastik ömrünü azaltmasının yanısıra yakıt tüketimini de en uygun hale getirir.
  • Yavaş lastik patlaması riskini azaltır
  • Yolda güvenlik arabazın üreticisinin hazırladığı lastik basınç gereksinimlerini karşılamanıza bağlıdır. .Ne yazıkki bugünün lastiklerinde %50’nin altına inmiş bir lastiğin görsel olarak ayrımını yapmak neredeyse imkansız.

TPMS donanımlı bir lastik, iç basınc algılayıcı TPMS sensörü gösterebilir ve lastik düşük bir seviyeye ulaştığında TPMS ikaz lambası ile sürücüyü uyarabilir.

Project Image
  • Bir lastik her 3 ayda bir doğal olarak %2 oranında atmosferi kaybeder.
  • Lastik patlaklarının %85’i önceden yavaş sönmüş halde gelir.
  • Az şişirilmiş lastik tüketimi sadece patlayabileceği için değil, aynı zamanda aracın dayanıklılığını da etkileyeceği için tehlikelidir.

TPMS Araçları Genel Bilgi

İki tip TPMS sistem vardır : doğrudan TPMS ve dolaylı TPMS. Doğrudan TPMS sistemleri basınç verisini ECU’nun kullanıcısına eş zamanlı ve doğru bir biçimde raporlamak için tekerleğin içinde yer alan TPMS sensörlerini kullanırlar. Doğrudan sistemler Asya, Yerli ve Avrupa araçlarını içerir. Dolaylı bir TPMS sistemi lastik basıncını yaklaşık olarak ölçmek için tekerleğin hızını gösteren ABS Sistemini kullanır. Dolaylı sistemler Asya ve Avrupa araçlarını içerir.

Bu gösterge ışığı, tekerlek inmiş olduğunda yanacak ve lastik aracın kapısındaki panoda önerilen basınç seviyesine göre şişirildiğinde sönecektir. Bir araç çalıştırıldığında TPMS simgesi bir kaç saniyeliğine açılacaktır ancak daha uzun açık kalırsa bu aracın bir veya daha fazla tekerleğinin önerilen basınç seviyesinden % 25 daha az olduğunu gösterir. Eğer ışık yaklaşık 1-2 dakika yanıp sönerse, bu TPMS sisteminde arıza olduğunu gösterir.

TPMS ikaz lambasının yanmasına ya da yanıp sönmesine sebep olan bir çok durum vardır. TPMS problemlerinden bazıları şunlardır :

  • Gösterge pilleri bitmiş olabilir.
  • Valf fiziksel bir hasar almış, aşınmaya uğramış olabilir ya da parçalarından biri kaybolmuş olabilir.
  • TPMS system güç kaynağı, kablo sistemi ya da dahili elektronik parçaları doğru çalışmıyor olabilir.
  • Tekerleklerin bakımı yapılmış ya da döndürülmüş ve yeniden öğrenme süreci doğru performans göstermiyor olabilir.
Project Image
Project Image

Lastik basınç izleme sisteminin ( TPMS) temel işlevi sürücüyü tekerleklerdeki lastik basıncının durumunu göstermektir. Normal sistem işletimlerinde, TPMS sistemi bir veya daha fazla etkilenmiş lastik PSI okuması levhada %25’in aldına düştüğünde uyarı verecektir. Lastik sensörü “ düşük lastik basıncı” uyarısı verdiğinde TPMS, araçta bulunan ve lastik basıncının eşik seviyesinin altında olup olmadığını gösteren ECU’ya 315 ya da 433 Mhz radyofrekans sinyali gönderir. böylece araca bağlı olarak bir TPMS sembolü ya da belirli bir pozisyon ekranı gözükür.

In 2000, after Firestone recalled more than 6.5 million vehicles due to tread separation, the NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) issued the first version of the TREAD Act which required Tire Pressure Warning Systems to be implemented on all vehicles sold in the United States by the year 2008 including all passenger vehicles and light trucks with GVWR of 10,000 lbs. and less.

Bir TPMS Sistemin Avantajları :

  • Kullanıcıyı az şişirilmiş lastik konusunda uyarır.
  • Lastik arızasından kaynaklı kazaların riskini azaltır.
  • Lastik ömrünü azaltmasının yanısıra yakıt tüketimini de en uygun hale getirir.
  • Yavaş lastik patlaması riskini azaltır
  • Yolda güvenlik arabazın üreticisinin hazırladığı lastik basınç gereksinimlerini karşılamanıza bağlıdır. .Ne yazıkki bugünün lastiklerinde %50’nin altına inmiş bir lastiğin görsel olarak ayrımını yapmak neredeyse imkansız.

TPMS donanımlı bir lastik, iç basınc algılayıcı TPMS sensörü gösterebilir ve lastik düşük bir seviyeye ulaştığında TPMS ikaz lambası ile sürücüyü uyarabilir.

Project Image
  • Bir lastik her 3 ayda bir doğal olarak %2 oranında atmosferi kaybeder.
  • Lastik patlaklarının %85’i önceden yavaş sönmüş halde gelir.
  • Az şişirilmiş lastik tüketimi sadece patlayabileceği için değil, aynı zamanda aracın dayanıklılığını da etkileyeceği için tehlikelidir.